fredag den 6. juni 2014

Mini Luksus Burger

Det er skønt endelig at kunne bruge løs af de skønne hjemmedyrkede urter og salater som står så flot i altankrukkerne og i vindueskarmen. Her har jeg givet bøffen karakter med rosmarin, timian og oregano og desuden ladet bredbladet persille og dild indgå som en del af salaten. For mig er den en luksus udgave på grund af alle de skønt-duftende urter.


  • 125 g hakket oksekød pr bøf
  • Frisk rosmarin, timian og oregano
  • Hvidløgspeber
  • Persille og dild
  • Grøn salat
  • Valgfri fyld
    • Tomat
    • Agurk
    • Peberfrugt
  • Dressing
  • Hjemmebagte boller
Rosmarin, timian og oregano hakkes fint og kommes i en skål sammen med hvidløgspeber, salt og friskkværnet sort peber. Det hakkede fars kommes i og med klør frem samles urter og kød. Kødet formes til en 1 cm tyk bøf som steges på en varm pande indtil den er stegt men stadig er saftig. I mens varmes hjemmebagte boller i ovnen. Burgeren samles med ens personlige favorit fyld - her har jeg brugt en dressing lavet på yoghurt naturel, hvidløg, persille og citron og desuden fyldt med skivede tomater, agurker og peberfrugt. Dild og persille har jeg brugt som en del af salaten sammen med min aspargessalat fra altankassen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar