mandag den 12. maj 2014

Foliebagt laks med nye kartofler og krydderurter

Endelig en anledning til at bruge nogle af de lækre krydderurter som jeg har dyrket i min vindueskarm! Timianen står utrolig flot og oreganoen er godt på vej også..  Og læg lige mærke til de små smukke lilla blomster der ligger på folien på billedet - timian er i mine øjne den smukkeste krydderurt!



Til 2 personer
  • 2 laksefileter
  • 6-8 små nye kartofler
  • Friske krydderurter - persille, timian og oregano
  • 1 tsk. smør
  • groft salt

Hver laksefilet lægges på sit eget stykke folie og bladene fra den friske timian rives af kvisten og fordeles på laksen. Kartoflerne renses for jord og skæres i halvtykke skiver som lægges ovenpå laksen. Persille og oregano lægges over og der sættes en klat smør på hver - så i ovnen ved 2oo grader C i 45 minutters tid - mit laksestykke var forholdsvist stort og halvt frossen, så derfor fik min lidt ekstra tid. Men tror måske det virkede meget godt at den var halvfrossen, for så fik kartoflerne nok tid uden at laksen blev tør og kedelig.

Note: havde jeg haft asparges, så ville jeg have smidt et par stykker med ind i pakken! Desuden serverede jeg en god salat med radiser og agurk til laksen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar