mandag den 12. august 2013

Mysli

Jeg er stor fan (ligesom næsten alle andre danske kvinder?) af det proteinrige skyr!

I begyndelsen kunne jeg ikke forlige mig med den tykke konsistens, så de første par gange blandede jeg det op med lidt minimælk eller A38 - dog er der også stor forskel på konsistensen al efter hvilket mærke man køber! Personligt er jeg blevet rigtig glad for Cheasys variant, som har en blød og lækker konsistens som ikke kræver "fortynding".
Men tilbage til sagens kærne - jeg spiser altid min skyr med frisk frugt eller bærkompot og min egen mysli, som smager af meget og som samtidig er smuk at se på.




 
Du skal bruge
  • 2oo g havregryn
  • 4o g græskarkerner
  • 4o g mandler
  • 4o g haselnøddeflager
  • 4o g cashewnødder
  • 4o g tørrede tranebær eller andet tørret frugt
  • 25 g akaciehonning
Du kan selv variere indhold og mål, så den rammer din personlige smag bedst.

Alt på nær cashews, mandler og tørret frugt blandes med olie, flydende honning og vanilje. Så en tur i ovnen ved 200 grader C i ca.    min. til myslien er tør og sprød. Lad den køle af. Hak mandler og cashews groft og vend nødderne og det tørrede frugt i den afkølede mysli. Opbevar myslien i en tætlukkende beholder.    

Ingen kommentarer:

Send en kommentar