tirsdag den 16. april 2013

Almanak - Claus Meyer

Jeg er hoppet med på Claus Meyer bølgen! Jeg har nemlig investeret i hans kogebog Almanak. På 664 sider giver han komplette forslag til lækker mad.
 
 
Jeg er vildt imponeret over det stykke arbejde, der er lagt i bogen for at give en helhedsoplevelse for den ivrige amatørkok! Den er delt ind i årets måneder, uger, ja sågar ugedage! Ind i mellem "popper" en boks op med tilberedningsmetoder og hele sider med overskriften Ud i Naturen, hvor naturens spisekammer kommer i fokus - brændenælder, bellis, mælkebøtter blot for at nævne et fåtal.  
 
Derudover er den super smukt illustreret med helsides billeder, der virkelig får mundvandet i omløb.
Registeret er nemt at benytte. Det står i alfabetisk rækkefølge, som kutymen jo er, men derudover kan du slå en hvilken som helst ingrediens op og så får du en lang oversigt over alle de opskrifter, hvor netop denne ingrediens indgår - super genialt hvis man har overflod af f.eks. rabarber eller æbler!
 
Jeg bladrede bogen halvt igennem og på stort set hver eneste side var den en opskrift jeg gerne vil afprøve. Ser sådan frem til at komme i gang med at eksperimentere!
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar