tirsdag den 29. april 2014

Altanen

For ikke så længe siden fik vi endelig gjort altanen i stand ! Den var grøn af algevækst og fyldt med dueskidt fra sidste sommers duefamilie, men nu er den fint ren og hegnet ind så duerne holdes ude og altandøren kan står åben uden at skulle passe på at katten løber derud uden opsyn.
Altanen er nordvestvendt, så den er ikke særlig solrig, men vi har aftensol og ligger i et hjørne med læ - hvilket har betydet at den allerede har været flittig i brug til at nyde aftensolen under aftensmaden - skønt skønt skønt!

Mine tomatplanter er lidt af et eksperiment, for jeg ved ikke om de får sol nok herefter jeg har planten dem ud. Indtil nu har de stået i en solrig vindueskarm og nydt godt af varmen og vokset helt ufatteligt - jeg har sågar en tomatplante som har båret sin første blomst! Men om de får sol og varme nok til at producere spiselig frugt på den korte sæson må tiden vise.. jeg håber
Kapillærkassen er var min fars ide og min søde kæreste kunne ikke fordrage synet af den og har derfor kreeret en træbeklædning med plads til at opbevare ting og sager nedenunder.


Her et lilla overblik hvad der er at finde på altanen
 
                      I hjørnet står en hvid klatrerose                             forrest blomster, bagerst salat og 
                                                                                                        en enkel jordbærplante


                        Jordbærrabarber i zinkspand                               Jordbærplante i blomst

 To tomatplanter og i spandende krydderurter

  Radiser med en række spinat imellem




Ingen kommentarer:

Send en kommentar